In gesprek met Brechje Gondrie van All-Time Favourites.

In het interview van vandaag stel ik een aantal vragen aan Brechje Gondrie van All-time Favourites. Brechje is eigenaresse van hét Amsterdamse grote tassenmerk All-Time Favourites. Ben je ook nieuwsgierig waar haar werkzaamheden uit bestaan, wat zij het leukste vindt om te doen en wat zij gaat verklappen over dé trend van 2018? Lees dan snel verder en kom erachter wat Brechje met ons deelt.

Wie ben je en wat is je functie bij All-Time Favourites (ATF) ?

Mijn naam is Brechje Gondrie en ik ben de oprichter/eigenaar van het Amsterdamse grote tassen merk All-time Favourites (ATF)

Waar bestaan je werkzaamheden uit en wat betekent dit voor jou?
Ik hou me bezig met het ontwikkelen van nieuwe collecties, tot verkoop aan winkels, export, contact met buitenlandse winkels, finance, marketing, contact met de fabrieken, transport. Eigenlijk heb ik zóveel verschillende petten op, dat dit aan de ene kant heel erg veelzijdig is en aan de andere kant soms ook wat veel! Dat betekent dat ik heel erg moet letten op de focus, dat ik niet alles tegelijk probeer te doen, op tijd ook even rust pak en dat ik uit handen geef daar waar ik niet goed in ben. Gelukkig heb ik inmiddels hulp binnen ATF zodat ik niet alles alleen hoef te doen.

Wat vind je het leukste om te doen voor All-Time Favourites?
Nieuwe collecties ontwikkelen en samenwerking aan gaan.

Hoe is de naam van het bedrijf ontstaan? 
Voordat ATF een tassenmerk werd, was het de naam van mijn agentschap dat ik in 2006 ben begonnen. Ik haalde buitenlandse schoenen- en tassenmerken naar NL en bouwde deze hier op, die de potentie hadden een zogenaamde all-time favourite te worden. Ik selecteerde deze merken op basis van de volgende kenmerken; tijdloos, maar toch fashionable en goede kwaliteit (in mijn ogen de vereiste eigenschappen om een all-time favourite te worden!) In die tijd kwamen vaak stylistes langs in mijn showroom in het World Fashion Centre. Deze meiden zag er altijd zo tof uit, maar sjouwden met die niet zo hippe maar wel zo handige grote blauwe Ikea tas. Dat bracht mij op het idee een stylish version te ontwikkelen op deze Zweedse blauw/gele shopper. Ik ben begonnen met de python shopper, die meteen een succes was waardoor ik in 2015 het roer heb omgegooid; ik ben gestopt met mijn agentschap en ben begonnen met mijn eigen grote tassenmerk All-time Favourites, dat nu ruim 2 jaar later zo’n 85 verkooppunten in Nederland heeft, een webshop en meer dan 500 verkooppunten verspreid door Europa.

Hoe bepalen jullie de trends?
ATF loopt als merk niet voorop qua trends. Maar omdat we wel focussen op all-time favourites, zoals bijvoorbeeld animal prints, die nooit echt uit de mode zijn, zijn we eigenlijk altijd wel “spot on”. De luipaard print heeft altijd al in onze collectie gezeten en kijk deze winter ‘17/’18! Overal waar je kijkt, van Zara tot Bijenkorf, overal zie je de luipaard print. Onze doelgroep houdt zich zeker bezig met fashion, maar ze is niet perse degene die voorop loopt qua trends

Welke trend zien jullie in de collectie herfst/winter 2017?
We zijn nu heel blij dat dierenprints een vast onderdeel zijn in onze collectie (python, luipaard & zebra) want deze zijn helemaal hot dit seizoen. Voor ons zijn dit de all-time favourites van All-time Favourites. Maar nieuw in onze winter ’17 collectie is de kleur bordeaux.

Wat kun je al verklappen over de collectie voorjaar 2018?
Die collectie staat bol van allemaal nieuwe materialen! Zo leuk; van neoprene (surfpak materiaal) tot palletjes, kreeftprintjes (een keer geen flamingo!) en tye die. Nu verklap ik eigenlijk al teveel J . Uiteraard vind je ook weer de animalprints en de camouflage print in onze collectie!

De fotoshoots die plaatsvinden om jullie collectie vast te leggen gaat altijd veel tijd inzitten heb ik begrepen. Hoe bepalen jullie de sfeer voor de shoot?
We willen altijd een feelgood gevoel uitstralen, vooral ook bereikbaar dus niet high-fashion of zo. Daar selecteren we ook het model op. Het moet een leuke vrolijke meid zijn die past bij de kernwaarden van ATF; avontuur, verbinding & female power. We hebben heel veel onderzoek gedaan onder “gebruikers” van ATF en zij lieten ons allemaal weten dat ze ATF associeren met avontuur, erop uit, on-the go. Ze vinden het leuk om ook andere vrouwen met een ATF shopper te zien (verbinding)en ze voelen dat ze de wereld om & aan kunnen met een tas van ATF (female power). Dat proberen we dus ook een beetje over te brengen in onze shoots.

Wat maakt jullie tassen zo speciaal?
ATF is speciaal omdat er eigenlijk geen enkel groot tassenmerk is dat zo multifunctioneel is. Met een tas van ATF kun je bij wijze van spreken via je werk in 1x door naar de supermarkt, sportschool, daarna snel door naar het vliegveld, door naar het strand, etc.
We gebruiken de hashtag: #bagsthatfityourlife. Aan de ene kant omdat zo tas zo groot is dat er echt je hele wereld in past, maar ook omdat deze bij elk leven past: beachlife, travellife, sportlife, shoppinglife etc. De tassen zijn super handig dus, maar ook stylish. Je ziet er altijd leuk uit met een tas van ATF.

Waar worden alle tassen ontworpen en geproduceerd?
Al onze items worden in Amsterdam ontworpen en productie vindt plaats in het Verre Oosten, India en Portugal.

Wat is het materiaal waar de tassen van gemaakt worden?
We hebben heel verschillende materialen, van organisch katoen tot nylon, van canvas tot jute.

Hoe vinden jullie het om met Priscilla Kroezen te gaan samen werken en wat verwachten jullie van de samenwerking?
Priscilla heeft afgelopen zomer een grote tas van ATF meegenomen op vakantie en dat heeft sowieso een heel blije Priscilla opgeleverd en ons heel veel leuke foto’s! Veel van onze users zijn moeder en hebben vaak veel mee te nemen. Daarom is het voor ons leuk om met mamabloggers samen te werken. Dat is een heel goede match!

Wil je nog iets anders overbrengen via dit interview?
Als je als vrouw vaak moet sjouwen of veel mee moet nemen, zorg er dan voor dat je dit in stijl doet. Gun jezelf een hippe leuke tas en ga niet meer met grote supermarkt tassen naar de sauna, sportschool of strand of zo. Investeer in een tas die je overal mee naartoe kunt nemen én je er leuk uit ziet. Er wordt zoveel verwacht van een vrouw/moeder vandaag de dag. Ze sjouwt en rent zich een ongeluk. Laat haar dit dan lekker hip doen, maakt het in ieder geval een stuk leuker!

Welke TIP heb je nog voor onze lezers?
Als je een tas koopt van ATF, bewaar ‘m dan niet alleen voor het strand of vakantie, maar ga ermee naar de AH, de sauna, de sportschool, een weekendje-weg, etc. De tassen zijn stevig genoeg en zijn te leuk om ‘m maar een paar keer per jaar te gebruiken!