In gesprek met Eliza van Sturdy.

In het interview van vandaag stel ik een aantal vragen aan Eliza Hoekstra, werkzaam bij van den Broek BV. Hét bedrijf achter Feetje, Jubel en Sturdy.  Eliza haar functie binnen het bedrijf is marketing. Ben je ook nieuwsgierig waar haar werkzaamheden uit bestaan, wat zij het leukste vindt om te doen en wat zij gaat verklappen over dé trend van 2018? Lees dan snel verder en kom erachter wat Eliza met ons deelt.

Kleine intro wie je bent en wat is je functie exact bij Sturdy:
Mijn naam is Eliza Hoekstra. Werkzaam bij van den Broek BV. Hieronder vallen de merken Feetje, Jubel en Sturdy. Mijn functie binnen dit bedrijf is marketing.

 Waar bestaan je werkzaamheden uit en wat betekent dit voor jou?
Ik organiseer de fotoshoots, maak promotiemateriaal en onderhoud social media.

Wat vind je het leukste om te doen voor Sturdy?
De fotoshoots voorbereiden en dan vooral ook de opmaak van het promotiemateriaal.

Hoe bepalen jullie de trends en wat inspireert jullie?
Wij hebben 5 dames die zich daar druk mee bezig houden. Zij houden goed in de gaten wat er leeft door vaak te shoppen, blogs en vlogs te volgen, op social media gebeurt er ook veel op trendsettend gebied. Maar ook op straat/in de natuur/op het schoolplein/in het museum, eigenlijk overal kun je inspiratie vandaan halen. Bij ons staat ons hoofd eigenlijk altijd open voor inspiratie. Ook werken we met trendboeken en gaan wij naar beurzen.

Welke trend zien jullie in de collectie herfst/winter 2017?
Veel rijke kwaliteiten met mooie artworks met diepte, dus niet alleen maar platte prints. Maar materialen en artworks met veel diepte, waardoor je een warm winterse look krijgt.

Wat kun je al verklappen over de collectie voorjaar 2018?
Die gaat knallen! Hij is super fris en verrassend.

De fotoshoots die plaatsvinden om jullie collectie vast te leggen gaat altijd veel tijd inzitten heb ik begrepen. Hoe bepalen jullie de sfeer voor de shoot?
Dit doe ik in overleg met de ontwerpsters. Al onze collecties zijn ontworpen met een achterliggende gedachte. Vooral voor Jubel en Sturdy heeft elk thema zijn eigen verhaal. Het uiterlijk van de kleding en de artworks zijn hier ook op gebaseerd.

Is het voor ouders mogelijk om hun kinderen aan te melden als model bij jullie of werken jullie iedere collectie met oproepjes of via een bureau?
Iedereen kan zijn kindje gewoon aanmelden. Wij plaatsen vaak een oproep op Social media, maar aanmelden kan altijd! Wanneer wij weer opzoek zijn kiezen wij altijd vanuit daar de modellen.

www.feetje-baby.nl/modellengezocht

www.jubel.nl/modellengezocht

www.sturdy.nl/modellengezocht


Wat maakt jullie kleding zo speciaal?

·         Oprichting in 1922 als textielgroothandel in Rotterdam.

·         Sinds 1980 gespecialiseerd in baby- en kinderkleding.

·         Het babymerk Feetje wordt als eerst geïntroduceerd en is daarmee één van de meest toonaangevende merken in de babykledingindustrie.

·         Doorgroeien in Jubel en Sturdy

·         Goede prijs/kwaliteitsverhouding voorop.

·         Kindvriendelijk is een essentieel begrip binnen Van den Broek BV.

·         Twee keer per jaar vernieuwende collecties met daarnaast enkele tussenprogramma’s

·         Verkooppunten in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje en België


Waar worden alle kledingstukken ontworpen en geproduceerd?
In China, India en Portugal.

Hoe vinden jullie het om met Priscilla Kroezen te gaan samen werken en wat verwachten jullie van de samenwerking?
Super leuk!

Dit interview is tot stand gekomen in samenwerking metFeetje, Sturdy en Jubel.