Become Famous on Instagram, Today.

Het is moeilijk om op te vallen op Instagram, met miljoenen accounts die elke dag worden gemaakt. Het is zeer waarschijnlijk dat je verdwaalt in de massa, en je zult moeten werken om daadwerkelijk wat exposure te krijgen. 

Sommigen doen dit door shout-outs van andere grote accounts te kopen, sommige doen dit door de hele dag door accounts te volgen en niet meer te volgen. En sommigen doen het met een groep vrienden en vriendinnen. Nu moet ik heel eerlijk zeggen, dat ik heel sociaal ben, maar nee ik heb geen massa’s vrienden en vriendinnen. Hoe, vroeg ik mezelf af, hoe kun je nou groeien op Instagram. Organisch en zonder enorme advertentiebudgetten. Ik zag accounts razendsnel groeien en andere accounts alsmaar achterblijven, eerlijk ik begreep er zelf niets van. De accounts die achterbleven, waren echt niet de mindere accounts. De meeste waren zelfs heel stijlvol, en voorzien van geweldig beeld materiaal.

De grote accounts die mij inspireerde. 
Na een avond google werk, kwam ik er al heel snel achter dat al deze grote accounts die mij inspireerde niet organische gegroeid zijn, de meeste hadden volgers gekocht en kwamen daar ook nog eens heel eerlijk vooruit. Verbaasd las ik al deze stukken van bloggers, influencers, maar ook van moeders met kinderen die instagram voor de gezelligheid met kiekjes vulde. Oké, wat nu? Is kopen dan echt de enige optie, bizar. Nee, dat was helemaal niet de enige optie, nadat ik weer via wat doorklik werk in een blog terecht kwam; ontdekte ik het woord POD. Ik begon in de eerste instantie aan heel andere dingen te denken; maar dat terzijde. Oké, een POD. Wat is het, wat doet het en hoe kom je in een POD terecht.

Engagement POD, wat is dat?
Een “engagement pod” is geïnspireerd op het woord pod, wat vaak wordt geassocieerd met “een familie van dolfijnen die samen in harmonie leven en elkaar ondersteunen.”! Ok…  Als je geen blogger of influencer bent, heb je misschien niet eens door dat Instagram-engagement-pods bestaan. De pods zijn in wezen een mechanisme voor Instagram influencers om elkaar te helpen de betrokkenheid te vergroten met implicaties voor het verkrijgen van Instagram volgers.

De structuur van een POD bevat een privégroeps- of groepsbericht (meestal op Telegram – een berichten-app waar je misschien ook nog nooit van hebt gehoord), bestaande uit 50-500 Instagram-gebruikers die binnen een vergelijkbaar aantal volgers of niches werken.

Instagram-gebruikers maken gebruik van de POD om elkaar op de hoogte te stellen van hun nieuwe Instagram-berichten en podleden ondersteunen elkaar door elke post die naar de groep wordt verzonden te liken of erop te reageren. Als het werkt, is het een indrukwekkende gezamenlijke inspanning die het account van elk groepslid beter maakt om mee te doen. Instagram-engagement-pods zorgen ervoor dat een bericht meteen na het plaatsen een behoorlijke hoeveelheid betrokkenheid krijgt, wat nodig is om een ​​kandidaat te zijn om op de Instagram-pagina ‘Explore Page’ te worden vermeld voor een relevante hashtag die in de post wordt gebruikt. Een bericht dat wordt opgehaald op de pagina ‘Verkennen’ geeft genoeg exposure om een ​​bepaald niveau van zichtbaarheid te bereiken en helpt een influencer om andere instagrammers te bereiken, te inspireren.

Ik start mijn eigen groep. 
Ik nam het bereik in eigen hand en starten mijn eigen POD samen met twee andere meiden, het duurt even om te groeien, en dat de pod efficiënt werkte. Het neemt ook heel veel tijd in beslag om zo een pod te onderhouden en het goed te laten draaien. Iedereen moet wel de regels nakomen, anders heeft het géén effect. Nadat ik de groep bekend maakte, waren er veel instagrammers, die er geschokt op reageerde en het belachelijk noemde. Terwijl dit in Amerika onder bloggers en influencers al heel bekend is, en ze razendsnel groeien. Ook zijn er instagrammers die in je pod zitten en de groep namaken (je ontkomt hier niet aan), toch als je jezelf in instagram verdiept is dit niet logische om te doen. Dezelfde mensen in twee verschillende pods, geven géén effect. In één pod ben je groot, haal je meer bereik uit en groei je met elkaar.

Je krijgt hierdoor steeds meer volgers die je toevallig tegen komen op instagram, die je blijven volgen en ook gaan reageren. Laten we eerlijk zijn, we plaatsen op instagram toch géén foto om 10 likes en 1 of zelfs 0 reacties te krijgen? Nee, daar doen we het niet voor. Er gaat veel tijd zitten in een perfect plaatje te maken voor je instagram, dan moet je daar natuurlijk wel alles uithalen wat erin zit.

Wat ook heel belangrijk is zijn niet alleen de likes, die doen een stuk minder voor je. Juist de reacties zijn heel belangrijk, het algoritme van instagram veranderd regelmatig, maar één ding mag duidelijk zijn; te korte reacties hebben géén effect, op instagram reageren met 4+ woorden, dat geeft effect.

Maak deel uit van één van mijn pods.
Laten we eerlijk zijn, sommige werken fulltime of hebben gewoon géén zin om constant aandacht te besteden aan instagram. Eerlijk geef ze eens ongelijk, ik ben het ook wel eens even zat en denk ik; ‘Oh ik moet deze pod nog even nalopen of alles goed is gegaan vandaag!’. Daarom hebben wij verschillende pods aangemaakt en hieronder de uitleg, en je kunt de link gebruiken om meteen deel te nemen!

10x
In deze pod reageer en like je eerst op 10 (laatste) foto’s en dan plaats je, je eigen foto. Dus er moeten altijd 10 foto’s tussen zitten voor je weer gaat plaatsen. Ik heb zelf even gekeken om je een goede indicatie te geven hoelang het duurt om bij te werken en wat je ervoor krijgt: duur 6 minuten en je krijgt dan 10 reacties en likes op je foto. LINK HIER

24h
In deze pod werk je 24uur bij voordat jezelf een foto gaat plaatsen. In deze pod mag je twee foto’s per dag plaatsen. Ik heb zelf even gekeken om je een goede indicatie te geven hoelang het duurt om bij te werken en wat je ervoor krijgt: duur op een rustige dag 19 minuten op een drukke dag 26 minuten en je krijgt dan +/- 38 reacties en likes op je foto. LINK HIER

Telegram kan je downloaden in de APPSTORE.

Ik hoop dat deze post heel veel duidelijkheid geeft, hoe je elkaar in korte tijd kan helpen te groeien en je instagram onder de aandacht kan brengen. Het is leuk om deel uit te maken van één van de groepen, en je bent ook niet verplicht er dagelijks iets in te plaatsen. Dat geeft mij een fijn en vrij gevoel. Instagram moet leuk zijn, leuk blijven, maar het is natuurlijk als kers op de taart wel leuk om te groeien in likes en comments. Ook vind ik het altijd weer leuk om ontdekt te worden door andere instagrammers, merken en bedrijven. Vanaf vandaag; Let’s grow together!